Motivet Dinnertime är nu färdigställt i akryl. Jag får se om jag även ger mig på en i olja…
Dinnertime /The tale of the Empress series)
acrylics 2015, Susanna Varis
Size: 50 x 61 cm / 20 x 24 inches
Price: 3400 SEK
Follow the tale of the Empress here: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1088066074540071.1073741842.166258563387498&type=3
– : – : – : –
Tillägg:
Bilden i ojusterad version:
Om Susanna Holmén Waris
Susanna Holmén Waris, född 1968 i Salo, Finland, civilingenjör från KTH och frilanskonstnär som arbetar inom järnvägen. Bloggen handlar om allt från konst, politik och vetenskap till mode, humor och personliga erfarenheter. Välkommen!
Det här inlägget postades i
Egna verk,
goth,
Konst och har märkts med etiketterna
akryl,
akrylmåleri,
dinnertime,
goth,
gothic,
lilycrow - art of susanna varis,
scönbrunn,
vampire,
vampyr,
vienna,
wien. Bokmärk
permalänken.
Den är ju ganska lik förlagan, när du sa att du skulle ”lägga till” så trodde jag att det skulle bli människor med kråkhuvuden och sådana grejer. (Glad du inte gjorde det, för det hade inte passat här tycker jag. Bara från att se dem som bilder på skärmen så här så gillar jag faktiskt också den digitala förlagan bättre (den kändes lite dovare och mer ödesdiger), men kan tänka mig att det är annorlunda att se på riktigt, och framför allt att ha på väggen. Vilket fall som helst, härligt verk.)
Men vafff…nu kom jag på vad jag glömde lägga till när du sa att jag skulle lägga till. Herregud, jag är verkligen lätt senil…nåja, får väl bli någon variant till på den där.
Trevligt att du gillar den. :)
”Men vafff…nu kom jag på vad jag glömde lägga till när du sa att jag skulle lägga till.”
Jag kan inte riktigt avgöra om du skämtar eller inte. Glömde du något på riktigt?
Ja, faktiskt. :) Så det får bli någon till variant.
Och ja, ju mer jag ser den och tänker på den som en målning (inte som en digital bild på skärmen) desto mer gillar jag den.
Och skulle jag gå och bli rik kan jag definitivt tänka mig att köpa några av dina verk, t.ex. då detta.
Tack! trevligt.
Med tanke på att du tyckte mer om det dova, så lägger jag in även den ojusterade bilden (brukar ibland autojustera färgerna eftersom ex vis grå himmel kan ge gråaktig hinna). I det här fallet är nog det ojusterade närmare ”sanningen” (allt hänger ju alltid i vilken ljusmiljö verket hänger).
Joho du, och jag har ju en korrekt färgkalibrerad skärm … (not).
Jag har ju jobbat en del med grafisk design, print production och sånt, så jag vet hur fel det kan bli och vilka fällor man kan gå i, och att det är en halv (eller åtminstone 0,75) vetenskap att få färger rätt kalibrerade.
(Räcker med att se hur GD ser ut på olika skärmar, medan den på min stationära dator har en varm brun ton, så är den på min lapptop deprimerande grådaskig.)
Du får helt enkelt komma på min utställning i sommar så ser du tavlan på rätt sätt! :)
Stockholm?
Lite långt bort, men … vem vet.